onderwijs dat past bij hun talenten en interesses

Richtinggevende uitspraken op weg naar 2026:

4.

Leerlingtevredenheidsmetingen spelen een belangrijke rol bij het vormgeven van school- en onderwijsbeleid.

3.

2.

1.

VOvA heeft sterke en professionale leerlingenraden die een belangrijke rol spelen bij de verbetering van onderwijs.

Een deel van het onderwijs bij VOvA is vakoverstijgend en geven we samen met onze partners vorm: ouders, basis- en vervolgonderwijs en bedrijfsleven.

Bij VOvA hebben leerlingen altijd invloed op hun school(programma).

Passend bij het belang van de stem van de leerling spannen we ons in om de leerlingenraad, en de deelname van leerlingen (en ouders) in de deelraden of andere vormen van inspraak, optimaal te benutten. Bij de verdere ontwikkeling en professionalisering van ons onderwijs maken we goed gebruik van inzichten die de leerlingtevredenheidsmetingen ons opleveren. Onze leerlingen hebben dus in brede zin invloed op VOvA. Van schoolfeesten tot kwaliteitszorg en van beleid maken tot beleid uitvoeren.

In de komende jaren laten we zien hoe we leerlingen, collega’s en partners betrekken bij VOvA en ons onderwijs. We vinden antwoorden op de vraag waar hun interesses liggen, welke mogelijkheden zij zoeken, welke kansen zij willen benutten en hoe wij daar gezamenlijk in voorzien.

Bij VOvA geloven we in de kracht van diversiteit, en de noodzaak van verschillende perspectieven, ervaringen en expertises om de beste antwoorden te vinden op de vraagstukken van deze tijd. Daarom betrekken we de leerlingen én de buitenwereld bij het vormgeven van ons onderwijs.

Onze visie op onderwijs

Onze leerlingen hebben invloed op het onderwijsprogramma en de gang van zaken op hun school. We geven leerlingen een stem en een podium, we luisteren naar hen en nemen ze serieus. Dit geldt zowel voor het collectief als het individu. We zijn oprecht geïnteresseerd in wat hen bezighoudt en vertalen dat samen naar ons onderwijs. In samenwerking creëren we keuzemogelijkheden in ons programma, projecten, (binnen- en buitenschoolse) activiteiten, lessen en werkvormen. Een deel van ons onderwijs is vakoverstijgend en wordt samen met stakeholders (ouders, vervolgonderwijs, instellingen en/of bedrijfsleven) vormgegeven.  

Co-creatie met de leerling en omgeving

Onze visie op onderwijs

Richtinggevende uitspraken op weg naar 2026:

4.

Leerlingtevredenheidsmetingen spelen een belangrijke rol bij het vormgeven van school- en onderwijsbeleid.

3.

2.

1.

VOvA heeft sterke en professionale leerlingenraden die een belangrijke rol spelen bij de verbetering van onderwijs.

Een deel van het onderwijs bij VOvA is vakoverstijgend en geven we samen met onze partners vorm: ouders, basis- en vervolgonderwijs en bedrijfsleven.

Bij VOvA hebben leerlingen altijd invloed op hun school(programma).

onderwijs dat past bij hun talenten en interesses

Passend bij het belang van de stem van de leerling spannen we ons in om de leerlingenraad, en de deelname van leerlingen (en ouders) in de deelraden of andere vormen van inspraak, optimaal te benutten. Bij de verdere ontwikkeling en professionalisering van ons onderwijs maken we goed gebruik van inzichten die de leerlingtevredenheidsmetingen ons opleveren. Onze leerlingen hebben dus in brede zin invloed op VOvA. Van schoolfeesten tot kwaliteitszorg en van beleid maken tot beleid uitvoeren.

In de komende jaren laten we zien hoe we leerlingen, collega’s en partners betrekken bij VOvA en ons onderwijs. We vinden antwoorden op de vraag waar hun interesses liggen, welke mogelijkheden zij zoeken, welke kansen zij willen benutten en hoe wij daar gezamenlijk in voorzien.

Co-creatie met de leerling en omgeving

Bij VOvA geloven we in de kracht van diversiteit, en de noodzaak van verschillende perspectieven, ervaringen en expertises om de beste antwoorden te vinden op de vraagstukken van deze tijd. Daarom betrekken we de leerlingen én de buitenwereld bij het vormgeven van ons onderwijs.

Onze leerlingen hebben invloed op het onderwijsprogramma en de gang van zaken op hun school. We geven leerlingen een stem en een podium, we luisteren naar hen en nemen ze serieus. Dit geldt zowel voor het collectief als het individu. We zijn oprecht geïnteresseerd in wat hen bezighoudt en vertalen dat samen naar ons onderwijs. In samenwerking creëren we keuzemogelijkheden in ons programma, projecten, (binnen- en buitenschoolse) activiteiten, lessen en werkvormen. Een deel van ons onderwijs is vakoverstijgend en wordt samen met stakeholders (ouders, vervolgonderwijs, instellingen en/of bedrijfsleven) vormgegeven.