4.

5.

3.

2.

1.

Bij VOvA werken we samen zodat op elke locatie aan de randvoorwaarden wordt voldaan en goede systemen kunnen inrichten en gebruiken.

VOvA benut digitalisering om het onderwijs fundamenteel anders aan te pakken, zodat het kwalitatief goed uitvoerbaar is en blijft met de medewerkers die er zijn.

VOvA zet digitalisering in om lesmateriaal te delen, om zo de werkdruk te verlagen onder docenten en het onderwijs te flexibiliseren.

Digitalisering in de organisatie

VOvA investeert in het toerusten van leerlingen en medewerkers om de digitale hulpmiddelen optimaal te benutten.

VOvA wil zoveel mogelijk samenwerken binnen dezelfde applicaties waardoor efficiëntere werkprocessen en een effectieve en kwalitatief hoogstaande leer- en werkomgeving voor onze leerlingen en medewerkers ontstaat.

Digitalisering in het onderwijs

Richtinggevende uitspraken op weg naar 2026:

3.

2.

1.

VOvA zet in op bewustwording van kansen en risico’s in het kader van digitale geletterdheid.

VOvA zet digitalisering in om ons onderwijs te flexibiliseren en maatwerk mogelijk te maken.

Bij VOvA hebben leerlingen online toegang tot lesmateriaal en hun voortgang in beeld waardoor zij in staat zijn regie te nemen over hun leerproces.

De 3D-thema’s

Balans en doelmatige inzet

We zijn bij VOvA overtuigd van de meerwaarde van digitalisering, maar blijven benadrukken dat IT een middel is en geen doel op zich. Digitalisering van het onderwijs moet bovendien altijd in balans blijven met persoonlijk contact. We geven expliciet aandacht aan digitale geletterdheid en mediawijsheid om leerlingen bewust te leren omgaan met de rol die technologie speelt in hun leven en hoe wij met technologie samenleven in onze maatschappij. Digitalisering is relevant en van belang voor zowel ons onderwijs als onze organisatie. Digitalisering speelt ook een belangrijke rol in het oplossen van het docententekort. Het ondersteunt in het fundamenteel anders aanpakken van ons onderwijs.

Randvoorwaarden van digitalisering

Op elke VOvA-locatie wordt aan de randvoorwaarden voldaan. Dit wil zeggen dat internet en de juiste apparatuur en programma’s voorhanden zijn, goed werken en cyberveilig zijn. Maar ook dat medewerkers en leerlingen in staat zijn om hiermee hun voordeel te doen. Hiervoor zijn ondersteuningsprogramma’s beschikbaar en weet men hulplijnen te vinden waar nodig.

Innovatie, efficiëntie en ondersteunend aan de visie op onderwijs

We geloven dat digitalisering een middel is om nieuwe, innovatieve antwoorden te formuleren op uitdagingen waarvoor we staan. Onze visie op onderwijs en visie op mens en organisatie worden optimaal ondersteund door onze systemen. Zo leveren efficiënte digitale werkprocessen medewerkers tijd en ruimte op voor maatwerk en persoonlijk contact. En digitalisering biedt kansen om het onderwijs te flexibiliseren op een wijze waarbij we onze professionals niet overvragen en kunnen blijven inzetten op datgene waarbij zij onmisbaar zijn.

Digitalisering als katalysator

Richtinggevende uitspraken op weg naar 2026:

Balans en doelmatige inzet

We zijn bij VOvA overtuigd van de meerwaarde van digitalisering, maar blijven benadrukken dat IT een middel is en geen doel op zich. Digitalisering van het onderwijs moet bovendien altijd in balans blijven met persoonlijk contact. We geven expliciet aandacht aan digitale geletterdheid en mediawijsheid om leerlingen bewust te leren omgaan met de rol die technologie speelt in hun leven en hoe wij met technologie samenleven in onze maatschappij. Digitalisering is relevant en van belang voor zowel ons onderwijs als onze organisatie. Digitalisering speelt ook een belangrijke rol in het oplossen van het docententekort. Het ondersteunt in het fundamenteel anders aanpakken van ons onderwijs.

Innovatie, efficiëntie en ondersteunend aan de visie op onderwijs

We geloven dat digitalisering een middel is om nieuwe, innovatieve antwoorden te formuleren op uitdagingen waarvoor we staan. Onze visie op onderwijs en visie op mens en organisatie worden optimaal ondersteund door onze systemen. Zo leveren efficiënte digitale werkprocessen medewerkers tijd en ruimte op voor maatwerk en persoonlijk contact. En digitalisering biedt kansen om het onderwijs te flexibiliseren op een wijze waarbij we onze professionals niet overvragen en kunnen blijven inzetten op datgene waarbij zij onmisbaar zijn.

4.

VOvA investeert in het toerusten van leerlingen en medewerkers om de digitale hulpmiddelen optimaal te benutten.

5.

VOvA wil zoveel mogelijk samenwerken binnen dezelfde applicaties waardoor efficiëntere werkprocessen en een effectieve en kwalitatief hoogstaande leer- en werkomgeving voor onze leerlingen en medewerkers ontstaat.

3.

Bij VOvA werken we samen zodat op elke locatie aan de randvoorwaarden wordt voldaan en goede systemen kunnen inrichten en gebruiken.

2.

VOvA benut digitalisering om het onderwijs fundamenteel anders aan te pakken, zodat het kwalitatief goed uitvoerbaar is en blijft met de medewerkers die er zijn.

Digitalisering in de organisatie

1.

VOvA zet digitalisering in om lesmateriaal te delen, om zo de werkdruk te verlagen onder docenten en het onderwijs te flexibiliseren.

3.

VOvA zet in op bewustwording van kansen en risico’s in het kader van digitale geletterdheid.

1.

Bij VOvA hebben leerlingen online toegang tot lesmateriaal en hun voortgang in beeld waardoor zij in staat zijn regie te nemen over hun leerproces.

2.

VOvA zet digitalisering in om ons onderwijs te flexibiliseren en maatwerk mogelijk te maken.

Randvoorwaarden van digitalisering

Op elke VOvA-locatie wordt aan de randvoorwaarden voldaan. Dit wil zeggen dat internet en de juiste apparatuur en programma’s voorhanden zijn, goed werken en cyberveilig zijn. Maar ook dat medewerkers en leerlingen in staat zijn om hiermee hun voordeel te doen. Hiervoor zijn ondersteuningsprogramma’s beschikbaar en weet men hulplijnen te vinden waar nodig.

De 3D-thema’s

Digitalisering als katalysator