Scroll naar beneden

Wie is VOvA?

Wij zijn de groep voortgezet onderwijs scholen in Amsterdam waar voor iedere leerling een plek te vinden is, omdat wij een unieke combinatie van scholen en onderwijsconcepten hebben. Door ons flexibele onderwijs ontstaat er voor elke leerling een unieke leerroute op weg naar het diploma. We bieden onderwijs waarin doen, maken, ontdekken, leren en worden centraal staan. Dat doen we niet alleen met onze eigen scholen, maar ook in samenwerking met het vervolgonderwijs en onze partners. Leerlingen nemen de regie, wij helpen hen vooruit!

De maatschappelijke opgave waar onze vo-scholen voor staan is gelijk aan elkaar. Samen gaan we deze opgave en uitdaging aan. Naast het delen van verantwoordelijkheid en risico’s is het vooral van belang dat we elkaar uitdagen en inspireren de juiste richting op te gaan en daarin van en met elkaar leren. Dat doen we door een gezamenlijk kompas te volgen: de strategische koers 2023 - 2026.

Ga direct naar:

Onderwijs dat past bij hun talenten en interesses

Wat willen we bereiken? ‘Zelfbewuste, veerkrachtige en wendbare burgers’

Onze missie

Jongeren opleiden en stimuleren om zelfbewust, veerkrachtig en wendbaar een duurzame toekomst tegemoet te gaan in vervolgonderwijs, werk en maatschappij.

Hoe ziet onze toekomst eruit? ‘Doen, maken, ontdekken, leren en worden.’

Onze visie

We bieden leerlingen goed onderwijs waarin ontdekken centraal staat. Onderwijs dat gericht is op maatwerk in de scholen, tussen de scholen en met onze partners. Daardoor kunnen leerlingen hun eigen leerroute vormgeven. Onze leerlingen worden in staat gesteld om te doen, maken, ontdekken, leren én worden. We bieden leerlingen de optimale omstandigheden om continu het beste uit zichzelf naar boven te halen.  

Om onze missie en visie te realiseren, bestaat de koers uit vier onderwijskundige pijlers. Hiermee realiseren we het ‘doen, maken, ontdekken, leren en worden’ waarmee we onze leerlingen de beste opleiding bieden om een duurzame toekomst tegemoet te gaan.

4

De        onderwijskundige pijlers:

Om onze onderwijskundige pijlers te kunnen realiseren hebben we een passende visie op mens en organisatie nodig. Deze bestaat ook uit vier pijlers, waarin we weergeven wat in onze ogen nodig is om onze mensen en organisatie optimaal in staat te stellen de belofte aan de leerling waar te maken.

De          pijlers gericht op mens en organisatie:

Positief

Omgevingsbewust

Zelfbewust

Sociaal

Nieuwsgierig

Wij
zijn:

Onze kernwaarden

We creëren met elkaar een fijne leer- en werkomgeving waarin we kansen zien. Dat stralen we uit en daar handelen we naar. 

We kijken om ons heen en houden de context van de maatschappij in het oog, de toekomst is ons uitgangspunt.

We weten wat we kunnen en zijn ons bewust van onze invloed op leerlingen en collega’s. We tonen eigenaarschap en blijven ons ontwikkelen. 

Iedereen doet mee. We zijn makkelijk in omgang en iedereen voelt zich gezien. 

We hebben lef en durven naast te dromen ook te doen. Onze nieuwsgierigheid maakt dat we dagelijks ontdekken.  

We vinden gedeelde waarden voor de individuele scholen essentieel. Tegelijkertijd hechten we ook veel belang aan het unieke karakter van iedere school. Dat unieke karakter maakt hen relevant voor de diverse doelgroepen binnen de diverse onderwijstypen. Daarom heeft iedere school gestapelde kernwaarden. De fundamentele kernwaarden van alle VOvA-scholen zijn gelijk aan elkaar. Bovenop het fundament dat we delen, liggen enkele waarden die de school kenmerken.

De VOvA-kernwaarden laten zien wat ons karakter is en hoe wij met dingen omgaan.

Wie is VOvA?

Positief

Omgevingsbewust

Zelfbewust

Sociaal

Nieuwsgierig

Wij zijn:

Onze kernwaarden

We creëren met elkaar een fijne leer- en werkomgeving waarin we kansen zien. Dat stralen we uit en daar handelen we naar. 

We kijken om ons heen en houden de context van de maatschappij in het oog, de toekomst is ons uitgangspunt.

We weten wat we kunnen en zijn ons bewust van onze invloed op leerlingen en collega’s. We tonen eigenaarschap en blijven ons ontwikkelen. 

Iedereen doet mee. We zijn makkelijk in omgang en iedereen voelt zich gezien. 

We hebben lef en durven naast te dromen ook te doen. Onze nieuwsgierigheid maakt dat we dagelijks ontdekken.  

We vinden gedeelde waarden voor de individuele scholen essentieel. Tegelijkertijd hechten we ook veel belang aan het unieke karakter van iedere school. Dat unieke karakter maakt hen relevant voor de diverse doelgroepen binnen de diverse onderwijstypen. Daarom heeft iedere school gestapelde kernwaarden. De fundamentele kernwaarden van alle VOvA-scholen zijn gelijk aan elkaar. Bovenop het fundament dat we delen, liggen enkele waarden die de school kenmerken.

De VOvA-kernwaarden laten zien wat ons karakter is en hoe wij met dingen omgaan.

Om onze missie en visie te realiseren, bestaat de koers uit vier onderwijskundige pijlers. Hiermee realiseren we het ‘doen, maken, ontdekken, leren en worden’ waarmee we onze leerlingen de beste opleiding bieden om een duurzame toekomst tegemoet te gaan.

De 4 pijlers gericht op mens en organisatie:

Om onze onderwijskundige pijlers te kunnen realiseren hebben we een passende visie op mens en organisatie nodig. Deze bestaat ook uit vier pijlers, waarin we weergeven wat in onze ogen nodig is om onze mensen en organisatie optimaal in staat te stellen de belofte aan de leerling waar te maken.

De 4 onderwijs-kundige pijlers:

Onze visie

Hoe ziet onze toekomst eruit? ‘Doen, maken, ontdekken, leren en worden.’

We bieden leerlingen goed onderwijs waarin ontdekken centraal staat. Onderwijs dat gericht is op maatwerk in de scholen, tussen de scholen en met onze partners. Daardoor kunnen leerlingen hun eigen leerroute vormgeven. Onze leerlingen worden in staat gesteld om te doen, maken, ontdekken, leren én worden. We bieden leerlingen de optimale omstandigheden om continu het beste uit zichzelf naar boven te halen.  

Onze missie

Wat willen we bereiken? ‘Zelfbewuste, veerkrachtige en wendbare burgers’

Scroll naar beneden

Wij zijn de groep voortgezet onderwijs scholen in Amsterdam waar voor iedere leerling een plek te vinden is, omdat wij een unieke combinatie van scholen en onderwijsconcepten hebben. Door ons flexibele onderwijs ontstaat er voor elke leerling een unieke leerroute op weg naar het diploma. We bieden onderwijs waarin doen, maken, ontdekken, leren en worden centraal staan. Dat doen we niet alleen met onze eigen scholen, maar ook in samenwerking met het vervolgonderwijs en onze partners. Leerlingen nemen de regie, wij helpen hen vooruit!

De maatschappelijke opgave waar onze vo-scholen voor staan is gelijk aan elkaar. Samen gaan we deze opgave en uitdaging aan. Naast het delen van verantwoordelijkheid en risico’s is het vooral van belang dat we elkaar uitdagen en inspireren de juiste richting op te gaan en daarin van en met elkaar leren. Dat doen we door een gezamenlijk kompas te volgen: de strategische koers 2023 - 2026.

Jongeren opleiden en stimuleren om zelfbewust, veerkrachtig en wendbaar een duurzame toekomst tegemoet te gaan in vervolgonderwijs, werk en maatschappij.